Hubněte bez námahy. Vyhledejte profesionála na keto dietu

Co je to keto dieta? Jinak také bílkovinová dieta anebo ketogenní dieta. Je známá také pod názvem ketonová dieta. Ale obsah je stále stejný. Jedná se o to, že přísunem vyčleněného jídla se organismus naladí na ketózu, to znamená, že začne ubírat z tuků, nikoliv ze svalů, tj. začnete správně hubnout. Ketóza je stav těla, kdy pravidelným přísunem bílkovin a snížením příjmu sacharidů vznikají tzv. ketolátky. Nastává tak štěpení vlastních tukových tkání, které se stávají zásobárnou energie.

nešťastný tlustý člověk

Cyklická ketogenní dieta sestává ze tří částí.

Po dobu první části dochází ke zvýšenému příjmu bílkovin a omezení příjmu sacharidů. Člověk držící dietu může v této fázi pociťovat únavu, je to přirozený jev. Obzvláště, pokud by zvyklý se aktivně hýbat a cvičit, pocit zvýšené únavy může i nemusí dietu provázet. Měli byste dodržovat pitný režim, a to pít dva až tři litry tekutin denně. Nemáme tím na mysli colové nápoje, které by dodávaly energii, ale čistou pramenitou vodu bez příchutě, neslazenou. Je povoleno i pití zeleného, černého, nejlépe bylinného čaje. Slazení bílým ani třtinovým cukrem, medem, xylitol (březový cukr) ani stévií není povoleno. Jsou povoleny maximálně dva šálky kávy denně, opět bez cukru, a navíc i bez mléka.

V určité fázi jsou povoleny jen některé mléčné produkty.

Druhá fáze se nazývá „Stabilizace“. Jedná se o to, aby si tělo zafixovalo návyky na jídla, která mu dodávají potřebné látky. Proto se postupně přechází na obvyklou stravu a v této fázi je povoleno jedno „obvyklé“ jídlo denně.
sladké koblihy a cukr

Ve třetí fázi zvané „Fixace“ je potřeba tělo navést k tomu, aby nedošlo k jo-jo efektu. Proto se přidává druhé obvyklé jídlo. A postupně se přidávají po menších množstvích (zpočátku 1-2 lžíce) příloh, jako je rýže, brambory apod. Tělo si postupně začíná zvykat a přijímá zvýšenou dávku sacharidů.